måndag 11 juni 2012

Vägen mot viktminskning

Är inte den enklaste vägen..händer att man går lite vilse ibland om man säger så. Jag har 2 underbara barn som inte satt dom underbaraste kilona efter sig. Med mitt andra barn, Elvin gick jag upp från ca 76 till 102 kg!! På mina 1,65 är det samma sak som att se ut som en rund boll... Dom första 3 veckorna försvann 14kg automatiskt, men från 88kg har jag nu kämpat mig ner till 74-75 kg. Och det genom att räkna kcal och börjat powerwalka i stort sett 5dagar i veckan.. För några veckor sen blev kcal räkningen så förbannat tröttsamt att jag la ner den.. Kunde ju allt utantill ändå..men känner nu att jag tänker ta upp det igen, det är lätt att man kommer ifrån det..3månader är ju ingenting emot vad min kropp och mitt huvud varit van med i flera år! Denna blogg kommer alltså mest att handla om vägen till mitt mål, mitt första mål 65kg... Jag är supernöjd med vad jag lyckats åstadkomma hittills, jag har lyckats ändra min livsstil och det är såå mycket viktigare än siffrorna på vågen. Jag mår bra nu MEN när jag ändå är i full gång så varför inte ha ett mål att sträva efter? 65 ska jag ner till! Sätter inte upp någon deadline, jag tar det i en takt som känns hälsosamt! :) önska mig lycka till!

3 kommentarer:

  1. Klart jag önskar dig lycka till, du är så duktigt. Du inspirerar mig jätte mycket. :)

    SvaraRadera
  2. de fixar du lätt sanna

    SvaraRadera