tisdag 12 juni 2012

Lithells

En enkel falukorvsgryta med vanlig kokt pasta till lunch idag. Jag väljer ju inte bort något i min kost, jag vill kunna äta samma mat som övriga i familjen och förhålla mig till rätt mängd istället.. Istället för vanlig falukorv som är 260kcal/100g väljer jag lithells magra som är 160kcal/100g istället..alltid lätt crème fraîche och sådär gör jag istället..väljer lättprodukter så kan vi äta samma mat alla tre :) min portion blev alltså 262kcal. Det jag vill säga är att man kan faktiskt äta av allting..jag har inget för alla dieter som finns.. Att räkna kcal känns rätt för mig :) frukt räknar jag däremot inte med alls..det tycker jag att man kan få äta hur mycket man vill av. Jag "får" bara äta 1140kcal om dagen, vilket jag tycker är alldeles för lite..jag försöker hålla mig mätt om dagarna så ibland äter jag över :) men det är bra att få en uppskattning av vad maten innehåller.. I veckan vet jag redan nu att jag inte kommer kunna röra på mig. Jag har en stukad fot, muskelknut i vaden och ont i halsen..så i veckan gäller det att hålla mig så nära mitt dagliga intag som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar