tisdag 26 juni 2012

Powerwalk

Kom äntligen ut!! Skorna var bra men som alltid skoskav efter första gången :/ passade på att gå till Volvo och hämta hem bilen.. Trodde att det skulle bli längre men var bara 5km.. En lagom start, imorgon kör jag nog på 8 km om jag hinner..måste fortsätta med altanen om det blir fint väder, har ju regnat så mycket nu..

Till mat idag blev det pastagratäng med kassler och champinjoner.. Här är receptet!

400g pasta
3paket bacon
Färska champinjoner
1 tesked sambal oelek
1 ask Philadelphia ost (paprika lök)
2,5 dl mini mat.grädde
Salt, peppar

Koka pasta, stek bacon och champinjoner..häll över det i pastan.. Blanda mini mat, Philadelphia ost, kryddor och sambal oelek i en bunke..lägg sedan pastan i en gratängsform, häll över blandningen och strö över lite riven ost. In i ugnen på 225grader i ca 10 min..

Min portion blev ca 400 kcal :)

Nu ska jag ha kvällsmys med mina underbara barn och Ricke sen ska jag ha egen tid med rookie blue när barnen somnat :)
har köpt mig en plånbok och en primer idag med, behövligt? Ja! :)

3 kommentarer:

  1. Hallå eller? Vad är en primer? :) puss

    SvaraRadera
  2. Primer är en grej man har under fondation..slätar ut hyn och gör så sminket sitter bättre :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera