torsdag 30 augusti 2012

Kylskåpsrensning

Ibland står huvudet still när man ska komma på något att äta.. Det gjorde det till min lunch idag, men efter lite rensning så fick jag nästan ihop till ett litet julbord och endast 242kcal stannade det på ;) det värsta som finns när man försöker gå ner i vikt är när man inte planerat sin lunch eller middag.. Det brukar sluta med att man står där vrålhungrig till slut och antingen köper något eller lagar till första bästa och vräker i sig..
Jag har varit riktig duktig i flera månader med att planera veckovis och veckohandla efter det.. Det blir både billigare och lättare att planera sin matlagning :)

Nu väntar jag på att Elvin ska bli trött så jag kanske kan hoppas på en 8km idag med innan dagishämtning.. Han är ju lite lurig sådär..
Kira kommer älska mig när jag hämtar henne idag och säger att vi ska till netto.. Vet inte varför men får hon en egen liten Loka på vägen hem så är hon superlycklig.. Billigt och bra? Händer att en och annan leksak slinker med också.. Finns ju så mycket "skit" på netto som kira älskar att gå och glutta på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar